Zápis ze zasedání OZ dne 27. 4. 2015

zveřejněno: 6.5.2015     rubrika: Zápisy ze zasedání zastupitelstva

 

OBECNÍ ÚŘAD VĚTRUŠICE

Vltavská 14, 250 67 Větrušice, Praha – východ, tel.: 220 941 265,  fax: 220 940 507

e-mail: obec@vetrusice.cz                    www.vetrusice.cz

 

ZÁPIS ZE ZASEDÁNÍ OZ DNE 27. 4. 2015

Poř. číslo 5/15

 

Datum a čas:

27. 4. 2015 v 18:00

 

Místo:

 

Obecní úřad, Vltavská 14, Větrušice

Přítomni:

7 členů zastupitelstva (P. Šefčíková (starostka) J. Dyčková (místostarostka), M. Jaroš (místostarosta), M. Buchar, J. Krušinský, M. Řimnáč, S. Zádová ) –  viz prezenční listina

Počet přítomných občanů:

9

Zasedání zastupitelstva řídila:

Petra Šefčíková (starostka)

Zastupitelé pověřili zápisem:

 

Ing. Michaela Buchara

 Pro:       6                                             Proti:      0                                            Zdrželi se:  1

 Předsedající navrhla ověřovateli zápisu J. Krušinského a M. Řimnáče. K návrhu nebyly vzneseny žádné protinávrhy.

Pro:       7                                             Proti:           0                                       Zdrželi se:  0

 Zasedání zahájeno v  18:00, ukončeno ve 21:06.

Starostka obce P. Šefčíková podle prezenční listiny shledala, že zastupitelstvo je usnášení schopné a zasedání zahájila přivítáním přítomných zastupitelů i občanů. Dále upozornila, že zápis bude nahráván pro potřeby zapisovatele a ověřovatelů.

 

P. Šefčíková následně přednesla navržený program, kdy přítomné zastupitele i občany seznámila s  programem zasedání tak, jak byl vyvěšen na úřední desce:

Navržený program zasedání:

  1. Kontrola usnesení minulého/minulých zasedání zastupitelstva
  2. Projednání a schválení složení Komise pro děti, mládež a kulturu
  3. Projednání a schválení složení Komise pro územní řízení a životní prostředí
  4. Projednání a schválení budoucího provozu zařízení pro hlídání dětí předškolního věku v souladu se zákonem č. 247/2014 Sb.
  5. Stanovení podmínek výběru pro zájemce o pronájem pozemků  parc. č. 145/2, 145/26 a 145/27
  6. Oprava komunikace III/24219  s možnou spoluúčastí obce Větrušice
  7. Územní plánování a stavební řízení
  8. Projednání NV č. 52/2015 Sb., kterým se mění  NV č. 37/2003 Sb. o odměnách za výkon funkce členům zastupitelstva
  9. Projednání vstupu obce Větrušice do svazku měst a obcí VKM
  10. Projednání formy účasti obce Větrušice na valné hromadě akcionářů VKM, která se bude konat dne 26.5.2015
  11. Informace o jednání Finančního výboru
  12. Informace o činnosti Obecního úřadu
  13. Závěr

K programu nebyly vzneseny žádné další návrhy a připomínky.  Nikdo ze zastupitelů nepožádal o zařazení mimořádného bodu, a proto zastupitelé navržený program  zasedání zastupitelstva schválili.

Pro:       7                                             Proti:        0                                          Zdrželi se:  0

  1. Kontrola usnesení minulého/minulých zasedání zastupitelstva

 

Usnesení  č. 2 a) ze dne  23. 2. 2015

Zemina byla z ulice Severní odklizena, provizorní zpevnění komunikace se uskuteční v rámci časových možností pracovníků ZD Klecany v součinnosti s Obecním úřadem Větrušice.

 

Usnesení č. 6 ze dne  23. 3. 2015

Vyhláška obce č. 1/2015 o stanovení systému shromažďování, sběru, přepravy, třídění, využívání a odstraňování komunálních odpadů a nakládání se stavebním odpadem na území obce Větrušice byla schválena MV ČR, OÚ získal právní rozbor.

 

Usnesení č. 10 a)  ze dne  23. 3. 2015

Záměr obce pronajmout pozemky byl řádně zveřejněn na úřední desce – bude projednáno v samostatném bodu zasedání.

 

 

Usnesení č. 10 b) ze dne  23. 3. 2015

Byla podepsána nová smlouva s panem Kotelenským na pronájem pozemku p.č.  182/7  na dobu neurčitou s platností od 1.4.2015.

 

Usnesení č. 12  ze dne 23. 3. 2015

Dar ve výši 2 000 Kč byl rybářskému kroužku (zastoupen p. Vejražkou) předán proti podpisu darovací smlouvy, která je uložena v účetních dokumentech a její kopie v příslušné složce na Obecním úřadě.

 

Usnesení č. 14  -b)  ze dne 23. 3. 2015

Nabídka na odkoupení nepojízdného traktoru vyřazeného z evidence byla řádně vyvěšena na úřední desce.  Jelikož se nepřihlásil žádný zájemce, traktor bude převezen do sběrného dvora, nebo ekologicky zlikvidován na náklady obce Větrušice.

 

Usnesení 3 c) ze dne 23. 2. 2015

Bude řešeno v samostatném bodu programu zasedání zastupitelstva.

 

Omluva panu Albrechtovi a oprava zápisu ze dne 23. 3. 2015

P. Šefčíková informovala o žádosti pana Jiřího Albrechta ze dne 3.4.2015 o opravu zápisu ze zasedání zastupitelstva dne 23.3.2015, kde je chybně uvedeno jeho příjmení v diskusi občanů.  Místo pan Albrecht je uvedeno pan Kilberger, za což se již zapisovatelka i oba ověřovatelé omluvili.

Usnesení č. 1/5/15

Zastupitelé souhlasí se změnou zápisu ze zasedání zastupitelstva konaného dne 23.3.2015, kde bude provedena změna příjmení Kilberger na Albrecht. Změnou pověřuje zapisovatelku J. Dyčkovou a ověřovatele S. Zádovou a M. Jaroše.

Pro:       7                                             Proti:     0                                             Zdrželi se:  0

P. Šefčíková zároveň navrhla způsob změny zápisu ze zasedání zastupitelstva a to takto:

V zápise nebudou uváděna jména diskutujících občanů; nevyžaduje to zákon o obcích, ani Jednací řád zastupitelstva, viz článek XIV, odst. 3. Dle Jednacího řádu budou uváděna pouze jména diskutujících zastupitelů a v obecné poloze (občané navrhli, občané dali podnět atd.) příslušné návrhy a podněty občané, pokud budou relevantní k projednávanému bodu. Usnesení budou nadále číslována tak, aby nemohlo dojít k jejich záměně. P.Šefčíková navrhla formát – číslo usnesení lomeno číslo  zápisu lomeno rok ve formě posledních dvou čísel. Tudíž výše uvedené schválení změny zápisu dostane číslo 1/5/15.

 

Usnesení č. 2/5/15

Zastupitelé obce Větrušice  schvalují způsob provádění zápisu ze zasedání zastupitelstva tak, jak byl navržen starostkou obce Petrou Šefčíkovou s účinností  od 27.4.2015.

Pro:       7                                             Proti:     0                                             Zdrželi se:  0

 

  1. 2.       Projednání a schválení složení Komise pro děti, mládež a kulturu

M. Jaroš, jako předseda Komise pro děti, mládež a kulturu, navrhl za členy této komise paní Lenku Bucharovou a pana Václava Šarbocha. Protože nebyly vzneseny žádné protinávrhy ani připomínky, zastupitelé členy Komise pro děti, mládež a kulturu schválili.

Usnesení č. 3/5/15:

Zastupitelé obce Větrušice schvalují za členy Komise pro děti, mládež a kulturu paní Lenku Bucharovou a pana Václava Šarbocha.

Pro:       7                                             Proti:     0                                             Zdrželi se:  0

 

  1. Projednání a schválení složení Komise pro územní řízení a životní prostředí

M. Řimnáč požádal o schválení přeložení tohoto bodu na květnové zasedání zastupitelstva.

Usnesení č. 4/5/15:

Zastupitelé obce Větrušice schvalují přeložení bodu projednání a schválení složení Komise pro územní řízení a životní prostředí na květnové zasedání zastupitelstva.

Pro:       7                                             Proti:     0                                             Zdrželi se:    0

 

  1. 4.       Projednání a schválení budoucího provozu zařízení pro hlídání dětí předškolního věku v souladu se zákonem č. 247/2014 Sb.

 

P. Šefčíková informovala, že tento bod jednání se projednává na základě usnesení zastupitelstva obce Větrušice č. 3 c) ze dne 23.2.2015, které zní:

Bod 3c: Dlouhodobá forma spolupráce mezi obcí a poskytovatelem služby péče o dítě

  • Obec Větrušice podnikne přípravné kroky (konzultace, projekt, případné dotace) pro uvedení prostor zařízení do stavu vyžadovaném zákonem 247/2014 Sb., zejména pak do souladu s nařízením 281/2014 Sb.
  • Na základě finanční náročnosti se zastupitelstvo obce do 01. 05. 2015 rozhodne o konečné maximální kapacitě zařízení (5 dětí, 6 dětí, 12 dětí, více než 12 dětí ve skupině
  • Bude-li koncová kapacita zařízení vyžadovat stavební úpravy budovy č.p. 12 (ulice Hlavní), budou tyto probíhat v období letních prázdnin (tj. červenec a srpen 2015). Bude-li mít libovolný subjekt zájem provozovat hlídací zařízení v průběhu prázdnin podle bodu 3b, po dobu rekonstrukce nebude provoz hlídacího zařízení v budově č.p. 12 umožněn; obec Větrušice poskytne součinnost při minimalizaci doby rekonstrukce.
  • Při nekolidování s podmínkami pro získání dotace obec Větrušice otevře do 01.05.2015 po dobu jednoho měsíce poptávku na provoz zařízení poskytující službu péče o dítě, předpokládaná smlouva bude uzavírána na jeden školní rok, s možností opce na rok další. Hodnocenými kritérii nabídek bude zejména:

◦      počet dětí využívající službu tak, aby budova odpovídala kapacitně;

◦      kvalita plánu výchovy a péče o dítě vytvořeného ve smyslu zákona 247/2014 Sb §10 odstavec 2  včetně doložení kvalifikace poskytovatele podle zákona 247/2014 Sb.,

◦      měsíční cena za poskytování služby (v plném a částečném rozsahu)

P. Šefčíková probrala toto usnesení po jednotlivých částech.

Odrážka 1- byl zadán k vypracování projekt, bylo provedeno měření radonu (bez problémů) – tento bod usnesení byl splněn. Projektanti nestihli připravit projekt na toto zasedání zastupitelstva.

Odrážka 2 – počet dětí ve skupině. Možnosti budovy budou po rekonstrukci splňovat nároky na hygienické požadavky pro skupinu do  12 dětí (nestanoví-li odpovědný pracovník hygienické stanice Středočeského kraje jinak). P. Šefčíková navrhla, aby byl počet dětí v budoucí dětské skupině stanoven na počet 12 s tím, že dle výkladu zákona 247/2014 Sb. MPSV se jedná o počet dětí daného dne a přihlášeno může tedy být více dětí.

Usnesení č. 5/5/15

Zastupitelé obce Větrušice schvalují budoucí provoz dětské skupiny do 12 dětí dle zákona 247/2014 Sb.

Pro:       7                                             Proti:           0                                       Zdrželi se:  0

Odrážka 3 – cílová kapacita dětí v počtu 12 vyžaduje stavební úpravy, které budou probíhat v letních měsících (červenec a srpen) 2015. Úpravy budou schváleny po předložení projektu, rozpočtu a nabídek stavebních firem. Osloveny budou 3 stavební firmy (prověřené okolními obcemi) a poptávka bude navíc vyvěšena na webových stránkách obce. Tento bod může pravděpodobně vyžadovat svolání mimořádného zastupitelstva obce Větrušice během měsíce května 2015.

Odrážka 4P. Šefčíková sdělila, že dotace bude MPSV vypisovat na provoz dětských skupin od září 2015.  K otevření poptávky na provoz zařízení poskytující službu péče o dítě v dětské skupině  dala starostka obce P. Šefčíková protinávrh, kdy navrhla, aby budoucí dětskou skupinu provozovala přímo obec, a to  na zkušební dobu jednoho školního roku – tj. 1.9.2015 do 30.6.2016. K tomuto návrhu sdělila výhody a nevýhody. Dále požádala zastupitele, aby se vyjádřili k oběma návrhům, tj. provoz právnickou osobou dle zákona č. 247/2014 Sb. na základě smlouvy o propůjčení budovy, hrazení energií a základních služeb (odvoz odpadu) obcí, a provoz přímo obcí Větrušice (dvě zaměstnané kvalifikované pečovatelky, jedna náhradní kvalifikovaná pečovatelka na dohodu o provedení práce a hrazení základních provozních nákladů při zvýšené sazbě za péči pro rodiče.

Diskuse:

P. Šefčíková uvedla, že dle jejího názoru školka jako taková patří i do obce jako jsou Větrušice. Mělo by být zájmem zastupitelů toto zařízení v obci mít. Vzhledem k tomu, že obec bude investovat nemalé finanční prostředky do úpravy budovy (hygienické požadavky, bezpečnost dětí), domnívá se, že by obec z dlouhodobého hlediska rozvoje měla toto zařízení provozovat sama, měla mít kontrolu nad provozem. Návrh rozsahu provozu je dvě pečovatelky na HPP, jedna pečovatelka na dohodu o provedení práce tak, aby vykrývala nemoc, dovolenou, návštěvu lékaře. P. Šefčíková dále navrhla, aby obec toto zařízení (dětskou skupinu) provozovala po dobu jednoho roku ve zkušebním provozu a po půl roce by se vyhodnotila situace (spokojenost rodičů, nákladovost pro obec). MPSV se chystá vypsat dotace na provoz jako takový, nákladovost nebude pro obec tak vysoká a do obecního rozpočtu dle P. Šefčíkové patří. Výhody oproti vyvěšení poptávky a předání soukromému subjektu jsou následující:

  • obec by sama mohla podniknout kroky garantující provoz zařízení k 1.9.  Podklady (např. smlouvy) může obci jako provozovateli poskytnout MPSV;
  • provoz by byl pod hlavičkou obce, zaměstnanci obce a platy by měly být pokryty z vybraných plateb od rodičů. Měsíční provozní náklady mino energie jsou odhadnuty řádově 5-6 tis. Kč. Pokud bude provozovat obec, mohou rodiče požadovat slevu na dani za zaplacené školkovné.

Nevýhody: vyšší administrativní a účetní náročnost pro obec.

J Dyčková uvedla, že o této variantě se začalo mluvit už před delší dobou, tato možnost padla po nečekaných problémech (čtyřdenní výpověď pečovatelek), což je situace, která se nesmí opakovat. K tomu uvedla, že bývalé pečovatelky se vyjádřili, že nejsou schopny spolupracovat se stávajícími zastupiteli. Osobně se domnívá, že by obec měla dětskou skupinu provozovat. Jako příklad uvedla obec Chudíř (obec menší než Větrušice) samostatně provozující dětskou skupinu pro 20 dětí a uvažující o změně na školku. K druhé variantě uvedla značnou (problematickou) časovou náročnost pro vyhlášení poptávky. Oproti tomu při provozování zařízení obcí by mohl začít zápis rodičů téměř okamžitě; tím byl by zjištěn zájem rodičů a nikomu by nebyla způsobena případná škoda (míněna právnická osoba). Z těchto důvodů se přiklonila k provozování zařízení obcí.

M. Řimnáč prodiskutoval problematiku již v únoru 2015, přičemž uvedl, že otázka, zda chceme nebo nechceme vůbec mít v obci takové zařízení, byla (kladně) rozhodnuta již na uvedeném zasedání. Uvedl, že pro něj je poptávka důležitá, neboť to dává varianty, jak poptávanou službu uchopit a s jakou kvalitou; tedy mít možnost vybrat si edukační plán nebo směrovat zaměření skupiny (do přírody, dětská šikovnost, rozvoj dětí). Očekává, že na tyto otázky dovede poptávka odpovědět.

Uvedl, že pokud provozovatelem bude obec, musí i říct, proti jakému edukačnímu plánu bude zařízení provozováno; zejména z tohoto kvalitativního důvodu považuje oslovení subjektů poptávkou za lepší řešení. K provozu zařízení obcí uvedl, že jej chápe zejména díky časové náročnosti rekonstrukce a nesnadné situaci, kdy v těchto ohledech by poptávka předpokládala velmi džentlmenské dohody.

Uvedl, že dotace (podle posledních zpráv) mají být co nejvíce paušální (tedy provozní odvislé od počtu hlídaných dětí, nikoliv investiční). Toto je pro obě varianty shodné (jen se liší příjemce dotace).

Uvedl svoji preferenci poptávkového řízení.

 

J. Krušinský uvedl následující důvody, proč by obec měla zařízení provozovat:

1)      časová návaznost, pokud bude zařízení provozovat obec, ušetří se z časového hlediska jeden měsíc;

2)       flexibilnější reakce na vzniklé problémy, udržet plynulý provoz, pokud by se něco podobného jako v minulosti stalo;

3)      větší kontrola ze strany obce; a konečně

4)      větší šance dostat dotace.

S. Zádová uvedla, že nemá, co by dodala; je pro provozování zařízení obcí.

M. Jaroš se odvolal na předběžné propočty (M.Buchar, J. Krušinský), které pečlivě analyzoval. Následně došel ke své preferenci provozu obcí s tím, že by šlo o provozování s ročním zkušebním provozem.

M. Řimnáč v tento okamžik doplnil, že v poslanecké sněmovně je ve druhém čtení novela zákona o dětských skupinách, která veškeré sankce týkající se provozu dětské skupiny ruší (a tudíž registrace dětské skupiny by po novelizaci měla být dobrovolná, nikoliv povinná, jak je tomu nyní). Jediný rozdíl zůstane v platbách rodičů, kdy lze provést odpočet z daní pouze proti zaregistrovaným dětským skupinám. Podotkl, že nikdo neví, kdy tato novela a zda nabude účinnosti.

Michael Buchar uvedl, že je pro zadání poptávky. M. Buchar sdělil, že tuto záležitost prodiskutoval během jednání finančního výboru a jeho členové se shodli nezávisle na sobě na variantě poptávkového řízení.  Toto řešení navrhl M. Buchar především z důvodů finančních, ale i z důvodu, že dle jeho názoru není možné, aby se vše do září stihlo. Nemáme žádnou stavební firmu, neznáme harmonogram a na tom to bude také záležet.

K diskuzi občanů:

  • Dotaz, zda paní učitelky by byly opět placeny z toho, kolik by bylo vybráno od rodičů, tedy zda by rodiče platili platy učitelek a veškerý provoz by platila obec (elektřina, voda plyn).

P. Šefčíková odpověděla, že provoz by hradila obec, ale rozdíl oproti předchozímu stavu spatřuje v tom, že by provoz byl zcela legální.

  • Dotaz na odpis tzv. školkovného z daní, jaká je změna oproti minulému systému.

P. Šefčíková uvedla, že registrace dětské skupiny je současné době povinná. Každý subjekt musí být registrován u MPSV. Změna je v tom, že v únoru 2015 nebyla provozovatelem obec, zatímco v budoucnu by se obec stala skutečným provozovatelem.

  • Dotaz na zdroj dotací (Fondy by měly koncem října končit.)

J. Dyčková uvedla, že se jedná o dotace z ESF, kdy nové programovací období je 2014-2020 a vysvětlila stávající problémy na vládní úrovni.

  •  Dotaz, zda by obecní úřad platil vychovatelky z obecních peněz? Vše by fungovalo stejně, jako do této doby? V čem je změna? Jen v tom, že bude možnost odepsat si školku z daní?

P. Šefčíková uvedla, že změna je v tom, že provozovatelem bude obec, a že vše bude zcela legální. Vše bude fungovat stejně jako dosud včetně přerozdělení vybraných peněz.

  • Dotaz, zda obec bude hradit veškeré náklady a zda, kdyby to byl spolek, by obec rovněž hradila také veškeré náklady (např. na dopravu obědů)?

Bylo objasněno, že obec by hradila budovu a energie.

  • Dotaz, zda se bude hýbat s cenou?

J. Dyčková: Ano, co se týče provozování obcí. Není dobré říkat cenu před hlasováním, mohly by být námitky, pokud by bylo odsouhlaseno poptávkové řízení.

  • Konstatování, že zastupitelé nemohou znát výši investice, když nemají projekt. Pokud nemají projekt, nemohou počítat návratnost.

P. Šefčíková uvedla, že návratnost by měl počítat podnikatel jako takový. Toto není investice na rok či dva, ale na desítky let. Toto je výdaj, který do obce patří.

  • Doplnění dotazu občana, že jedno dítě může vyjít až na 12 tis. Kč měsíčně, vzhledem k investici. A v takovém případě by bylo lepší platit soukromou školku.

P. Šefčíková uvedla, že takto nelze uvažovat, obec se neustále rozrůstá, a lze se domnívat, že zařízení bude potřeba – budova bude připravena pro 12 dětí v daný okamžik.

  • Tázající se občan sdělil, že není proti provozování obcí, ale vzhledem k tomu, že zastupitelé nejednají v odpovídajícím časovém sledu, mu toto rozhodnutí přijde jako „nebetyčná blbost“.

P. Šefčíková uvedla, že tato investice nebude v řádu 2 milionů korun, zastupitelé mají představu o ceně, je rezerva z minulého roku, a znovu zopakovala, že zařízení péče o děti do obce patří.

  • Doplnění, že zastupitelé jednají o něčem, pro co nemají podklady. Občan prohlásil, že zastupitelé nejednají jako „řádný hospodář“.

M. Řimnáč k této věci uvedl, že projekt nevzniká tak, že obec pasivně čeká, co z projektu vypadne. Projektant má představu o finančních možnostech obce. Cena od stavebních firem se může oproti slepému rozpočtu od projektanta lišit.

P. Šefčíková uvedla, že stávající rozhodnutí se netýká projektu, ale způsobu provozování dětské skupiny.

  • Dotaz na navýšení počtu dětí.

P. Šefčíková sdělila, že podmínky pro provozování dětské skupiny nad 12 dětí obec nesplní jednak z hlediska prostoru a jednak z hlediska požadavků na hygienu.  Je nutné splnit požadavky zákona.

  • Dotaz na přihlašování dětí. Budě nějaké výběrové řízení na místa?

P. Šefčíková informovala, že proběhne zápis, přednost budou mít místní děti.

  • Upozorněno, že dle zákona nelze zohledňovat výběr dle docházky dítěte.

P. Šefčíková navrhla nejprve hlasovat o možnosti provozovat dětskou skupinu právnickou osobou s vypsáním poptávky. Podle usnesení 3c odrážka 4 ze dne 23.2.2015.

Pro: 3                                      Proti: 4                                               Zdrželi se: 0

Usnesení č. 6/5/15

Zastupitelstvo zamítlo provozování dětské skupiny právnickou osobou dle zákona č 247/2014 Sb.

P. Šefčíková  na základě  právě provedeného hlasování navrhla hlasovat o  protinávrhu,  který přednesla (viz výše) s následnou příslušnou revokací usnesení 3c odrážka 4 ze dne 23.2.2015, aby byl  provoz budoucí dětské skupiny zajišťován přímo obcí Větrušice.

Usnesení č. 7/5/15

Zastupitelé obce Větrušice mění usnesení 3c odrážka 4 ze dne 23.2.2015  tak, že schvaluje  jako budoucího provozovatele  dětské skupiny  obec v souladu se zákonem 247/2014 Sb., a to s účinností od 1.9.2015, a to se zkušebním provozem na dobu jednoho školního roku v budově č.p. 12 ul. Hlavní.

Pro:   6                                      Proti:  1                                               Zdrželi se:   0

 

  1. Stanovení podmínek výběru  budoucího nájemce pozemků  parc. č. 145/2, 145/26 a 145/27

M. Řimnáč, jako předseda Komise pro územní řízení a životní prostředí, sdělil, že byl podle § 39, zákona o obcích řádně vyvěšen záměr uvedené pozemky pronajmout. V uvedené lhůtě pro podání tj. do 27.4.2015 bylo přijato 10 žádostí. Vzhledem k velkému počtu zájemců o pronájem uvedených pozemků ve stavu, jak leží a stojí (předkladatelé jsou srozuměni s faktickým stavem pozemku) M. Řimnáč navrhl transparentně vypsat poptávku:

  • Hlavním kritériem je cena za roční pronájem s váhou 1.0. Vedlejší kritérium (tedy pokud budou dvě stejné nabídky) je způsob využití pozemku. Nájemní smlouvy budou stanoveny na dobu neurčitou s výpovědní lhůtou 5 měsíců, na pozemky bude umožněn přístup zástupcům obce za účelem úklidu černé skládky.
  •  Obálky s nabídkami musí být doručeny do 14.05.2015 19:00 na obecní úřad. Obálka musí být označena „Neotvírat - nabídka pro pronájem pozemků 145/2, 145/26 a 145/27“.
  • Obálky bude otvírat a nabídky následně posuzovat komise složená z členů: p. Řimnáč, p. Kučera, pí Toupalová. Předkladatelé nabídek se mohou zúčastnit otvírání obálek dne 18.05.2015 v 18:00, následné jednání komise je však neveřejné.
  • Proběhne kontrola budoucích pronajímatelů v exekučním a insolvenčním rejstříku. Komise sestaví pořadí nabídek. O finálním nájemci rozhodne na následujícím řádném veřejném zasedání zastupitelstva.

Z diskuze občanů:

  • Pokud se nebude budoucí pronajímatel o pozemky řádně starat, bude smlouva ukončena? Povolí obec případnou pevnou stavbu?

P. Šefčíková sdělila, že ve smlouvě o pronájmu bude uvedeno, že se nájemce bude řádně starat o pozemky. Pokud ne, bude smlouva ukončena. Obec nepovolí žádnou stavbu s pevnými základy.

  • Nebylo by vhodné zařadit kritérium blízkého pobytu?

P. Šefčíková odpověděla, že hlavním kritériem bude nabídnutá cena. Protože skutečnost, že v obci někdo má trvalý, anebo přechodný pobyt nezaručuje, že se bude člověk řádně starat o pozemek.

M. Řimnáč vyjádřil pochybnost nad zákonností možnosti uvádět místo pobytu žadatele v poptávkovém řízení.

  • Nebylo by lepší dané pozemky vydražit v aukci? Případně otevřít obálky a dát možnost ještě navýšit cenu pomocí tzv.„last call“.

P. Šefčíková sdělila, že s obálkovou metodou nemá osobně problém.

J. Dyčková uvedla, že existují různé způsoby.

Usnesení č. 8/5/15:

Zastupitelé obce Větrušice schvalují postup, podmínky a lhůty pro výběr budoucího nájemce, par. č. 145/2. 145/26 a 145/27.  Budoucí nájemce bude podle doporučení nezávislé výběrové komise schválen na příštím řádném zasedání zastupitelstva obce Větrušice v květnu 2015.

Pro:       7                             Proti:     0                                             Zdrželi se:   0

 

 

  1. 6.       Oprava komunikace III/2426  s možnou spoluúčastí obce Větrušice

P. Šefčíková informovala o jednání s panem Čížkem, provozním cestmistrem CMS Dřínov a Dolínek, Krajské správy a údržby silnic (KSUS) Středočeského kraje, ze kterého vyplynulo následující:

  • Celková oprava nebude provedena v roce 2015 z důvodu již připraveného plánu oprav KSUS. Obecným důvodem oddalování rekonstrukce je nedostatek finančních prostředků a skutečnost, že obec Větrušice je obcí neprůjezdnou. Jako problematický se jeví způsob odvodnění komunikace (stávající způsob odvodnění komunikace je nefunkční).
  • Na červen 2015 byla přislíbena provizorní oprava.
  • Celková oprava je možná až po vyřešení odvodu srážkových vod z komunikace. Na uvedeném jednání byly diskutovány varianty realizace zasaku (nereálné vzhledem k místní situaci). Alternativou (kterou navrhl a zde o ní referoval M. Řimnáč) se jeví odstranění stávajícího starého a nepoužívaného chodníku, který v současné době brání volnému odtoku dešťových vod. Odstranění chodníku by provedla obec na své náklady. KSUS se v takovém případě zavázal k provizorní opravě v tomto roce a posléze by mohl zavést totální rekonstrukci celého úseku do plánu na rok následující.
  • Ve věci snesení chodníku byly předběžně osloveny 3 stavební firmy – poptávkové řízení končí 30.4.2015. Firmu lze vybrat i při svolání mimořádného zastupitelstva v květnu 2015, aby nedošlo ke zpoždění.

J. Dyčková informovala o krátkém projednání této záležitosti s Dopravním inspektorátem Policie ČR pro Prahu venkov – východ (por. Hanouzková), která sdělila, že dopravní inspektorát se musí k odstranění chodníku vyjádřit, musí být provedeno provizorní značení a nesmí dojít ke zbytečnému omezení provozu. Dále sdělila, že je nutné informovat Odbor dopravy pro Prahu –východ a Odbor dopravy Středočeského kraje.

Dotazy občanů:

  • Nebylo by vhodné na tuto silnici získat nějakou dotaci.

M. Řimnáč informoval, že na rekonstrukci této komunikace nemůže obec žádat o dotaci, neboť silnice je v majetku kraje.

  • Občanovi přijde nestandardní hlasovat o něčem, o čem neví, kolik bude stát peněz.

M. Řimnáč a P. Šefčíková sdělili, že díky předběžnému oslovení firem existuje dobrá představa o finanční náročnosti záměru.

Usnesení č. 9/5/15:

Zastupitelé obce Větrušice schvalují spoluúčast na provizorní opravě přístupové komunikace do obce III/24219, a to v rozsahu prací na odstranění celé délky původního chodníku od brány ZD až po křižovatku, tak aby bylo dosaženo opětovného samovolného odvodnění celé komunikace. Financováno bude z rezervy rozpočtu obce Větrušice.

Pro:       6                                             Proti:         0                                         Zdrželi se:  1

 

  1. 7.       Územní plánování a stavební řízení

M. Řimnáč, jako předseda Komise pro územní řízení a životní prostředí, informoval o žádosti pana Štočka na schválení projektové dokumentace na stavbu rodinného domu v katastru obce Větrušice par. č.  51/5 ulice Východní. Současně bylo požádáno o souhlas se vstupem na pozemek p.č.51/50 komunikace a p.č. 201/1, taktéž komunikace.

Usnesení č. 10/5/15:

Zastupitelé obce Větrušice schvalují předložený projekt rodinného domu Investora pana Ing. Štočka poz. č 51/5 za podmínek, že bude zřízeno věcné břemeno na lampu veřejného osvětlení a rozvodnou skříň ve prospěch obce. A dále schvalují vstup na pozemek p.č.51/50, který je v majetku obce ( komunikace).  Souhlas se vstupem  na parcelu 201/1 není možný, pozemek p.č. 201/1 není ve vlastnictví obce.

Pro:       7                                             Proti:         0                                         Zdrželi se:  0

Zastupitelé berou na vědomí oznámení paní Jaroslavy Malečkové o výměně dřevěných oken za plastová a zateplení č.p. 26.

 

Zastupitelé berou na vědomí výstavbu pergoly pana Řimnáče ve Východní ulici  č.p. 157.

 

M. Řimnáč dále informoval o prověření černých skládek v obci Větrušice za přítomnosti zástupců Agentury pro ochranu krajiny a přírody České republiky (APOKAP). Uvedl, že se zástupci na místním šetření prošel největší černé skládky v okraji obce přiléhající k NPR Větrušické rokle. Vyjma skládky pod bytovými domy byly skládky označeny jako staré zátěže, nejnákladnější bude sanace skládky nacházející se nedaleko domu manželů Vilímových. Uvedl, že z APOKAP v současné době nemá volné prostředky na sanaci skládek v NRP Větrušické rokle a jejích ochranném pásmu, podmínky aktuálně vypsaného dotačního titulu Ministerstva životního prostředí neodpovídají naší situaci. Pro budoucí řešení navrhl požádat APOKAP o povolení vstupu do NPR Větrušické rokle za účelem sanace skládek.

 

 

  1. 8.        Projednání NV č. 52/2015 Sb., kterým se mění  NV č. 37/2003 Sb. o odměnách za výkon funkce členům zastupitelstva účinností od 1.4.2015

 

P. Šefčíková podala informaci o nařízení vlády č. 52/2015 Sb., kterým se mění nařízení vlády č. 37/2003 Sb., o odměnách za výkon funkce členům zastupitelstev, ve znění pozdějších předpisů

 P.Šefčíková navrhla upravit odměny neuvolněným zastupitelům obce dle nařízení vlády č. 52/2015 Sb., ve znění pozdějších předpisů.

Jana Dyčková sdělila, že u většiny zastupitelů toto navýšení znamená přibližně 37 Kč.

Usnesení č. 11/5/15:

Zastupitelé obce Větrušice schvalují zvýšení odměn neuvolněným členům zastupitelstva v souladu s nařízením vlády č. 52/2015 Sb, ve znění pozdějších předpisů, a to s účinností od 1.5.2015.

Pro:       7                                             Proti:           0                                       Zdrželi se:     0

 

 

  1. 9.       Projednání vstupu obce Větrušice do dobrovolného svazku měst a obcí VKM

 

P.Šefčíková informovala zastupitele o současné situaci ve společnosti  VKM, jejíž je obec akcionářem. Sdělila, že obec jako akcionář společnosti VKM má velmi malé šance ovlivňovat ceny vodného a stočného a rozhodovat o investicích (větší opravy a rekonstrukce vodovodů a kanalizací na území měst a obcí). Již v roce 2003 byl založen dobrovolný svazek měst a obcí VKM, jehož hlavní náplní je vyjednávání s VKM při úpravě cen vodného a stočného v souladu se stanovami svazku. Členy jsou např. okolní obce Máslovice, Klecany, Neratovice atd.

P.Šefčíková zaslala smlouvu o vytvoření dobrovolného svazku obcí  všem zastupitelům k prostudování včetně jeho stanov  a podala návrh, aby se obec Větrušice stala členem dobrovolného svazku obcí VKM .

Tento bod je projednán na základě těchto dokumentů:  

-          Smlouva o přistoupení

-          Stanovy svazku měst a obcí VKM

Usnesení č. 12/5/15:

Zastupitelé obce Větrušice schvalují přistoupení obce Větrušice ke svazku měst a obcí VKM, schvalují předloženou smlouvu a stanovy svazku.

Pro:       7                                             Proti:           0                                       Zdrželi se: 0

Usnesení č. 13/5/15:

Zastupitelé obce Větrušice schvalují stanovy a smlouvu svazku obcí VKM.

 

Pro:       7                                             Proti:           0                                       Zdrželi se: 0

 

 

  1. 10.   Delegace zástupce na valnou hromadu akcionářů VKM, která se bude konat dne
    26. 5. 2015

S ohledem na projednaný bod 9 P.Šefčíková informovala o připravované valné hromadě společnosti VKM konané dne 26. 5. 2015.

P.Šefčíková navrhla jako delegáta na valnou hromadu společnosti VKM paní místostarostku J. Dyčkovou a jako náhradníky pana Libora Lesáka a pana Tomáše Hrodka, delegované zástupce svazku obcí VKM.

Usnesení č. 14/5/15:

Zastupitelé obce Větrušice schvalují navrženou delegátku J. Dyčkovou a náhradní delegáty pana Libora Lesáka a pana Tomáše Hrodka jmenované zástupce svazku obcí VKM.

Pro:       6                                             Proti:         0                                         Zdrželi se:  1

 

  1. 11.   Informace o jednání Finančního výboru

 

M. Buchar podal informaci o jednání členů finančního výboru, které se uskutečnilo dne 23.4.2015   v budově OÚ Ve Větrušicích. Členové finančního výboru projednali jednací řád. Stěžejním bodem bylo jednání o provozu hlídacího zařízení. Byly domluveny další termíny jednání FV. Termín další schůzky FV je 22. 5. 2015.

Zastupitelé obce Větrušice vzali uvedené informace na vědomí.

 

  1. 12.   Informace o činnosti Obecního úřadu

 

a)      P. Šefčíková informovala o schůzce se zástupcem společnosti ASA, který přislíbil poslat návrh na dodatek ke smlouvě s možností snížit poplatky za odvoz tříděného odpadu s účinností od 3. čtvrtletí.

 

b)      P. Šefčíková informovala o průběhu sběrového víkendu ve dnech 10. – 12. 4. 2015.

 

c)       P. Šefčíková informovala o stavu střechy na stodole vedle čp. 12, která je v havarijním stavu (opakované stížnosti po dobu několik let na padání tašek na soukromý pozemek pana Dudáše). Střecha byla provizorně opravena, nicméně bude nutná výměna některých trámů.

d)      P. Šefčíková podala informaci o opravě okapu na „hasičárně“ u rybníka. Ze zadní strany do svahu. Okap byl v havarijním stavu. Nebude se ničit budova.

e)      J. Dyčková informovala o jednání představitelů obcí spádové oblasti ZŠ v Klecanech k demografické studii a případné rekonstrukci/rozšíření ZŠ v Klecanech (nikoliv MŠ). Situace je pro školu z hlediska demografického vývoje nepříznivá, škola nebude moci pojmout předpokládané množství dětí, ať již se ve spádové oblasti narodí, či do spádové oblasti přistěhují. Rekonstrukce a dostavba byly odhadnuty na 100 mil. Kč, což se prozatím jeví jako neřešitelný problém.

 

f)       J. Dyčková informovala o jednání s paní por. Hanouzkovou o sporech, které se týkají parkování v obci. Por. Hanouzková si je plně vědoma problémů, s nimiž se obce typu Větrušic potýkají (úzké, nevydlážděné komunikace většinou bez chodníků), kdy jedinou možností soužití s ohledem na parkování aut je slušnost a ohleduplnost obyvatel v daných částech obcí. Obecní úřad nemůže přímo nařizovat (pokud tak neučinil v podkladech pro stavební povolení), kde lze a nelze parkovat, může pouze doporučit, jak danou situaci řešit, což se stalo v ulici Křižná.

 

g)      M. Jaroš informoval o organizaci „čarodějnic“ na hřišti a J. Dyčková doplnila, že oheň byl nahlášen HZS Středočeského kraje.

 

h)      J. Dyčková informovala, že obec získala od společnosti  ČEZ distribuce číslo “Sdělení existence sítí“ Povolení je platné po dobu jednoho roku, tudíž bude nutné zpracovat projektovou dokumentaci tak, aby navazovala na projekt paní ing. Grošové a bude třeba požádat o stavební povolení. Jinak je nutno žádat ČEZ distribuci znovu či se pokusit schválení prodloužit.

 

i)        J. Dyčková sdělila, že byla neprodleně řešena stížnost na nebezpečnost křižovatky Hlavní a Severní, protože značka „Dej přednost v jízdě“ nebyla viditelná. Byl proveden částečný průřez náletových křovin.

 

j)        J. Dyčková informovala o faktuře za stavbu plotu kolem hřiště na fotbalovém hřišti a sdělila, že faktura je dle jejího názoru příliš vysoká, ale rozpočet byl schválen bývalou paní starostkou a plot vystavěn již v minulém roce, pouze nedošlo k proplacení faktury.  Dále uvedla, že byla provedena revize obou hřišť, hřiště u fotbalového hřiště je v pořádku, zatímco hřiště v ulici Východní vyžaduje další terénní úpravy (např. pod lanovou dráhou jsou kameny).  M. Jaroš uvedl, že byl proveden úklid hřiště ve Východní a uvažuje se o nákupu několika dalších prvků. Značky pro zákaz vstupu psů budou nakoupeny samostatně, čímž se ušetří finanční prostředky.

 

k)      J. Dyčková sdělila, že na webových stránkách obce jsou nově zveřejňovány výzvy občanům, kteří mají trvalé bydliště na ohlašovně OÚ Větrušice.

 

l)        J. Dyčková sdělila, že nově je Větrušák zasílán příslušným knihovnám v souladu se seznamem příjemců povinného výtisku podle zákona č. 46/2000 Sb., o právech a povinnostech při vydávání periodického tisku a o změně některých dalších zákonů (tiskový zákon), ve znění pozdějších předpisů.

 

m)    J. Dyčková uvedla, že dne 4.5.2015 bude na OÚ provedena metodická kontrola archivace a spisové služby za  roky 1996 – 2014. Kontrola měla být provedena již v loňském roce, ale OÚ v té době na výzvu nereagoval.

 

n)      J. Dyčková informovala o schůzce s paní Grošovou, která proběhla dne 9. 4. 2015. 

 

  • o)      Názor občana – je třeba řešit kanalizaci, do chráněné oblasti často vytéká velmi znečištěná odpadní voda.

 

  1. 13.   Závěr

 

P. Šefčíková přítomným poděkovala za účast a svolala další řádné zasedání zastupitelstva
na 25. 5. 2015 v 18:00 hod.  s možností svolat mimořádné zasedání zastupitelstva, pokud to bude nutné.

Zapsal: ing. Michael Buchar 

Ověřovatelé: ing. Martin Řimnáč, Jan Krušinský  

v.z. Místostarostka obce: Mgr. Jana Dyčková 

Vyvěšeno dne 7. 5. 2015

  


logo Pražský spolek ochránců zvířat logo Klíček Kleceny logo Pravý Hradec TOPlist logo Mapová aplikace naší obce logo Klecansko Větrušicko